Snygg och effektiv uppgradering till rod eller sleeper. Ger stadigt vrid och fin gasrespons. Systemet är MAP-baserat och hämtas från 1990-92 års Camaro och Corvette. Inkluderar insug med runners och plenum, ny kabelhärva uppmärkt på svenska, högkapacitets bränslepump, databox med optimerat chip och alla nödvändiga sensorer. Instruktioner på svenska och support via e-post ingår.

TPI-system komplett. 14 750:-

Ny kabelhärva till TP

Original TPI-system hanterar effekter i närheten av 400 hk, men fungerar bäst på vridtrimmade motorer som ger effekt på lägre varv. Viktigt är därför att välja rätt kamaxel. Vassare kamaxel ger mer effekt på högre varv och offrar kraften i botten. De ger också lågt tomgångsvakuum som kan ge problem vid lägre varvtal och orolig tomgång. Vi rekommenderar därför att använda kamaxel som tillverkaren specificerat för insprutningsmotorer. Även mer aggressiva kamaxlar kan användas till våra system men kalibreringen blir svårare och kräver ibland Chip Steg 2 som inte ingår i standardpaketet. Vid högre effektuttag rekommenderas därför Dynamic EFI som medger egna justeringar och självoptimering vilket innebär att systemet automatiskt ställer in optimala bränslekurvor.

Läs mer om vad som ingår i satserna.

NYHET!

TPI-system 500 HP +! Läs mer...